Observar, escoltar i experimentar
· Curiositat, interès i gaudir davant les creacions musicals, obres escèniques, usant estratègies per escoltar, mirar i llegir.
· Escolta activa de creacions musicals per a la discriminació, identificació, i captació de la pulsació i ritmes, estructures, qualitats del so, melodies i harmonies.
· Progressió en el domini i l'ús de la veu, a partir de jocs i de la cançó i així com en les habilitats i actituds necessàries per a l'ús dels instruments musicals.
Parlar, expressar i comunicar
· Interès per compartir interpretacions, sensacions i emocions provocades per les produccions artístiques musicals (recursos: rotllana, assemblea, etc).
· Expressió i comunicació de fets, sentiments i emocions, vivències o fantasies a través del dibuix i de produccions artístiques musicals.
Interpretar, representar i crear
· Ús del llenguatge musical com a objecte de diversió, de creació i d'aprenentatge a través de jocs lingüístics i expressius. Apreciació de l'estètica de les formes literàries i artístiques, i de les sensacions i emocions que provoquen.
Alteracions i trastorns del llenguatge musical
- Amúsia congènita: Defecte neurològic que suposa una alteració en la percepció auditiva per reconèixer melodies o discriminar diferències tonals.
- Agnòsia auditiva: Incapacitat per reconèixer un conjunt a partir d'informacions sensorials diverses, etiologia en el SNC.
- Hipoacúsia congènita: És la disminució del nivell d'audició per baix de la normalitat.
- Arrítmia musical: Dificultat d'elaboració de ritmes.